ورزشي

  افراد کم تحرک ،مثل کارمندان که همواره پشت میز اداری می نشینند در ساعات کار از این مفصل و عضلات درگیر با آن استفاده نمی کنند بعد از آن هم حتما" به استراحت می پردازند . خلاصه اینکه زانوان و عضلات مربوطه به مرور ضعیف و ضعیف تر شده تا آنجا که زمانی که به آنها احتیاج داریم از انجام فعالیت مطلوب باز می مانند و یا آسیب های شایع در زانو بوجود میآید . تحقيقات جديد پزشكي نشان مي دهد كه زانودرد هيچ گاه به تنهايي رخ نمي دهد و با يك بيماري در ديگر اندام هاي بدن همراه است.

  كارهايي كه نيازمند خم شدن يا زانو زدن زياد يا انجام فعاليت هاي خاص باشند، خطر ابتلا به زانو درد را بیشتر می کنند.  
به گزارش پايگاه خبري اينتر ساينس، تحقيقات دانشمندان نشان مي دهد افرادي كه دچار بيماري زانودرد مي شوند معمولاً با دردي در يكي ديگر از نقاط بدن همچون گردن، كمر، آرنج، قوزك پا و يا دست نيز مواجه هستند.    
 

چند توصیه برای پیشگیری از زانو درد

 

    هيچگاه براي مدت طولاني در يك وضعيت ثابت نايستيد، هر چند دقيقه يكبار وزن خود را از يك پا به پاي ديگر منتقل كنيد.   

  زمانيكه مجبور هستيد، كار را سرپايي انجام دهيد و يا در يك مكان بمدت طولاني بايستيد، مثل ايستادن در صف، آشپزخانه، ضمن اطوكردن و… پاي خود را روي يك پله و يا چهارپاية كوتاه قراردهيد به طوريكه يك زانو خم شده، روي چهارپايه قرار گيرد و پس از ده دقيقه پاي ديگر را بر روي چهارپايه قرار دهيد.

  هنگاميكه مجبوريد بايستيد ولي كاري انجام ندهيد مانند سربازان در صبحگاه، ابتدا روي يك پا بايستيد (وزن خود را روي يك پا بياندازيد) و پاي مقابل را، پاي حمايت‌كننده قرار دهيد و پس از چند دقيقه پا را عوض كنيد.  

  در ادامه چند حرکت ورزشی مناسب برای سلامت پاها ارائه می شود .استفاده کنید .

                    

                    

                                                             

+ نوشته شده در  جمعه هفتم بهمن 1384ساعت 2:25  توسط شهرام يزداني |